domingo, 14 de febrero de 2016

O CINE DURANTE A SEGUNDA GUERRA MUNDIAL: O XENIO DE WELLES




A catástrofe da Segunda Guerra Mundial abriu un paréntesis na evolución económica e cultural das nacións. Có ataque de Pearl Harbor en decembro de 1941, a maior potencia industrial do planeta puxo a súa economía ao servizo da guerra incluido o cine. Os gánsteres transfórmanse en heroicos soldados.
Pero pouco antes do estorido da guerra un xoven de Wisconsin, chamado  George Orson Welles, brillante actor e director teatral , conseguía aos seus 25 anos provocar o pánico no país cunha emisión radiofónica: A guerra dos mundos , de H.G.Wells, en 1938. Ao día seguinte Welles era famoso.A RKO ofreceulle un contrato sen precedentes na industria cinematográfica, como director, actor, guionista e produtor e cobrando un 25% do recadado.
Sen previa experiencia cinematográfica en 1940 dirixe a súa primeira película Ciudadán  Kane (Citizen Kane) que o converteu nun dos mayores creadores da historia do cine. Welles tomou para o seu protagonista a figura do multimillonario e magnate William Randolph Hearst, chammado no film Charles Foster Kane, interpretado polo propio Welles. Hearst tratou de impedir a proxección pero non o conseguiu. O film só foi valorado justamente despois da guerra en Europa.
Pola súa complexidade técnica e narrativa, Citizen Kane parece hoxe a Intelorancia do sonoro. Na súa fabulosa mansión de Xanadú falece o multimillonnario Kane pronunciando unha misteriosa palabra: Rosebud. O xornalista Thompson comeza a averiguar o que pode significar e afonda na historia de Kane, interrogando a amigos. Vai construindo así un retrato apaixoante do magnate ata cegar a abandoar a mansión sen averiguar o significado da palabra. É entón cando vemos  a un empregado botando ao lume trastos vellos e a cámara ensina un trineo coa inscripción Rosebub, símbolo dunha infancia perdida e feliz.  A historia está contada nunha narración acronolóxica, en aparente desorden. É un excelente análisis histórico e  psicolóxico da formación dun poderoso plutócrata da sociedade capitalista. Tamén é un inteligentísimo estudio sobre o subxectivismo humano.
A linguaxe utilizada é original e barroca, de gran potencia expresiva. Traballa coa profundidade de campo , conseguindo postas en escena de esaxerada profundidade. Utiliza  ángulos de cámara insólitos e enfáticos. Tamén váles Boutros recursos como os flash-backs, montaxe curta, encadeado sonoro ou movementos de grúa. O resultado é un estilo vibrante, efectista.
Cidadán Kane foi un fracaso comercial.  O cuarto mandamiento foi a súa seguinte película.  Tamén outro fracaso económico. O talento de Welles semellaba non ter cabida en Hollywood e marcha de América comezando a dirixir o seu ciclo shakesperiano. : Macbeth e Othello, ata que en 1966 filma en España Campanadas a medianoite.

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada