domingo, 24 de enero de 2016

O SURREALISMO


O París dos felices anos 20 foi un xardín aboado para os iconoclastas da arte tradicional : Picasso, Max Ernst, Paul Eluard, Picabia, Cocteau, Duchamp viron no cine o retablo das marabillas.
Futurismo, Dadaísmo e Surrealismo dinamitaros a arte burguesa . O pintor sueco Victor Eggeling fixo nace o cine abstracto. Ferdinand Leger, pintor cubista, realizou unha película Bullet mécanique en 1924.
Pero o Surrealismo foi a vangarda que máis aportou ao cine. Retomaron a pureza do automatismo psíquico e as motivacións irracionais do subconscente.
Foi Luis Buñuel que, cría que o cine era a arte que mellor recreaba o funcionamento da mente, o que en 1928 enriqueceu coa súa estimulante personalidade o cine surrealista.

Un Chien Andalou, película completa
Na Residencia de Estudiantes de Madrid coincidiu con Lorca, Ramón Gómez de la Serna ou Rafael Alberti entre outros . Entre 1920 e 23 organizou as primeiras sesións de cine-club do mundo. En 1925 trasladouse a París e en 1929 escribiu xunto a Salvador Dalí “Un can andaluz” dirixida por el. Rodada en 15 días , tivo un efecto bomba . Imaxes oníricas sucédense en torrente . É a poesía do absurdo.

En 1930 dirixiu A idade de ouro, un ataque demoledor á orde establecida. O film, tras recibir varios ataques, foi prohibido en decembro do 30.
Pero o escándalo chamou a atención da MGM que lle ofreceu un contrato. Buñuel instalouse en Hollywood pero a súa actitude iconoclasta lle mercou o billete de volta a Europa. Xa de volta en España lle tocou a loteríaa e grazas á ela rodou o impresionante documentas “Terra sen pan” ,1933, sobre a miseria de Las Hurdes . O goberno español prohibiu a súa exhibición.














Las Hurdes

No hay comentarios:

Publicar un comentario