En
Estados Unidos John Ford, Orson Welles, Alfred Titchcock e Howard Hawks, os
grandes mestres, fonte de inspiración para cineastas franceses e británicos,
fixeron varias películas maduras nun intervalo moi breve de tempo.
Nestes
anos nos que os temas eran cada vez máis subversivos (drogas, sexo, racismo…)
Centauros do deserto (The Searchers, John Ford, 1956), Sed de Mal , (Orson
Welles, 1958) , Vértigo (Hitchcock, 1958) e Río Bravo (Hawks, 1959) ,
plantexaban a difícil relación coas mulleres de homes solitarios de mediana
idade.
O
protagonista de The Searchers (Ethan
Edwards/ John Wayne) está desvinculado da sociedade. Ethan chega despois da guerra civil americana, donde loitou polo sur, a casa do ser irán. O rancho do irán é atacado polos indios e todos resultan mortos excepto a nena pequeña que é raptada polos indios para criada como una deles. O protagonista e mais o sobriño adoptivo comezan una incansable búsqueda da nena. A búsqueda da súa sobriña, secuestrada polos indios, nárrase desde a rabia e o racismo que rezuma o protagonista. É un western que non innovou pero dotado dunha grande
profundidade psicolóxica e beleza plástica cargada de metáforas. Centauros do
deserto remata con Ethan , a contraluz, contemplando un paisaxe deserto que é
unha metáfora da súa vida interior.
O
personaxe solitario de Sed de Mal,
Hank Quinlan (Orson Welles) é un avogado que vive na fronteira entre México e
Estados Unidos e toma a lei pola súa man máis aló de diferencias culturais. Fai
interminables planos secuencia sen precedentes, encadres profundos, zooms,
ángulos moi abertos que distorsionan imaxes , todo elo para retratar una
sociedade sen lei onde a xente que habita non ten esperanzas. Eiquí o
protagonista remata morto nunha canle ante a mirada dunha prostituta, ex
amante
O
protagonista de Vértigo, Scottie
(Jamen Steward) acaba, igual que Ethan e Quinlan, transgredindo as normas.
Sofre dunha acrofobia que le impide traballar a raíz dun traumático suceso e
por aparecte casualidade , un amigo encárgalle investigar a súa muller.
Enamórase dela pero aparentemente morre. Máis tarde James Steward cre ver a
unha muller moi semellante e tenta convertila na primeira. Hitchcock denota a
influencia das teorías freudianas. As imaxes oníricas transmiten o estado
interior do protagonista, da súa obsesión enfermiza.
Unha das escenas relaciona cor e desexo e no clímax da película Hitchcock realiza un travlellins ao mesmo tempo que alonza a imaxe para mantela a unha distancia constante, acentuando así a sensación e vértigo do protagonista. Dende entón este recurso foi habitual para reflectir o estado de desorientación (Jaws/ Tiburón de Steven Spielberg, 1975).
Unha das escenas relaciona cor e desexo e no clímax da película Hitchcock realiza un travlellins ao mesmo tempo que alonza a imaxe para mantela a unha distancia constante, acentuando así a sensación e vértigo do protagonista. Dende entón este recurso foi habitual para reflectir o estado de desorientación (Jaws/ Tiburón de Steven Spielberg, 1975).
John
Wayne interpretou o papel de John Chance en Río
Bravo pero este personaxe ten pouco que ver cós outros dos que xa falamos.
Chance é un apoucado sheriff que ten que facer fronte a uns bandidos e só pode
reclutar a un borrachín, un ancián medrento e un xoven pistoleiro inexperto.
Este grupo ten unha relación cordial e sinceira coa camareira do saloon , Angie
Dickinson. Hawks mantívose fiel aos principios do Realismo Romántico ou
clasicismo hollywoodiense dos 40 e o resultado é que esta película resulta
igual de impecable que outras súas como Ter ou non Ter e A fiera da miña nena.
No hay comentarios:
Publicar un comentario